toresnore

Alla inlägg den 10 december 2010

Av gry karlsson - 10 december 2010 13:11

I Onsdags red jag i huset, och han var kalas fin! Han var mjuk och tog för sig verkligen. Han rids i i någon hög form nu när jag inte har ridit hårt på honom på ett tag, nu fokuserar jag bara på att ha en mjuk lång/låg form och att han tar för sig och använder ryggen korrekt. Och detta har han lyckas med galant!


I torsdag gjorde jag samma sak som i onsdags, men idag hade jag inga sporrar så han var lite segare än vad han var i onsdag, men fin var han iaf! :)

Gjorde mycket sidvärt röresler för att låsa upp bogen, inte för att han var speciellt låst som han brukar vara, utan detta gjorde jag mest för att se om det blev bättre. Och ja det blev det väl, han var mjuk och fin.


Idag blir det ridhuset igen och jag ska se om jag kan pressa honom lite mer idag, sitta mer i traven och testa lite slutor så jag kan mjuka bakdelen ordentlit!

Vi får se hur han är idag, kan tänka mig att han har lite träningsvärk.

Imorgon får han skogen och söndag får han vila! Det behöver han :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min ponny blogg!
Jag är en tjej som är 16 år och går första året på Lillerud Gymnasium. Följ min och min ponny Tornados utveckling inom dressyr! Kram

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards