toresnore

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Leo

Av gry karlsson - 1 december 2010 20:22

Idag har jag haft ridlektion! Så roligt att jag äntligen fick en underbar häst som ville sammarbeta med mig!


Jag red för Babs idag, och hon gav mig Leo, en riktig gosegris!

Stod och myste med honom ett tag innan vi red, hah man kunde inte låta blir ^^

Han är ca 170cm tror jag, så det var väldigt lagom för mig.

Vi började med han leda hästarna i skritt för att få upp våran värme, och dom andra travade också lite men jag kunde inte det pga mitt knä..

När vi väl satte upp och började skritta på långa tyglar kände jag att han hade väldigt mjukt och stort steg, vilket jag älskar!! :)

Han var väldigt lätt att få ner i form och jag kunde kräva ganska mycket av honom utan att han blev sur vilket var riktigt roligt

När vi travde lätt var det underbart! Vilket steg, man bara flög fram och det var så stort steg.. Kändes som att man satte sig på Kalle, fast kalle är ju mycket större.


Traven jobbade vi på vår sits och att få hästen lång och mjuk, vilket funkade jätte bra för mig, han var så lätt att göra saker med, ville jag att han skulle länga på steget korrekt så gjorde han det utan att tappa stöd och mjukheten i ryggen, ville jag samla upp han lite så var det samma där. Helt underbar med andra ord!


I galoppen tränade vi på samma som i traven, och det var lite svårt först att hålla igång bakdelen, men Babs gav mig ett tips att peta på honom med spöt, och samtidigt som jag göra det så ska jag bara hålla tillbaka och då blev han riktigt fin. Ojojoj säger jag bara, sååå underbar!


När vi travade av sökte han sig neråt om sög fint på bettet och jag var så nöjd!

Babs var också nöjd tror jag så det kändes bra.


Leo var en riktigt fin, posetiv, lydig och eligant häst som jag blev riktigt kär i! Blir han till salu snart köper jag honom!! Hah :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gry karlsson - 22 december 2010 21:37


  

Av gry karlsson - 22 december 2010 21:27

Jag måste få ge både mig och Tore och min mamma för hennes tålamod, lite beröm. Tore har lärt mig allt han har kunnat, och jag har börjat att lära honom lite saker, och det roliga är att han är 25 år gammal och NU börjar lära sig att samla sig och sä...

Av gry karlsson - 17 december 2010 10:15

      Singer är Tores flicka :')  

Av gry karlsson - 10 december 2010 13:11

I Onsdags red jag i huset, och han var kalas fin! Han var mjuk och tog för sig verkligen. Han rids i i någon hög form nu när jag inte har ridit hårt på honom på ett tag, nu fokuserar jag bara på att ha en mjuk lång/låg form och att han tar för sig oc...

Av gry karlsson - 8 december 2010 14:15

Hejsan! Idag mår man inte så, håller på att bli sjuk känner jag, och det gillar jag inte då det inte är så passande till helgen...Då jag har helgjour! Men man får hålla ut, har bara pluggat och städat idag, och ska fortsätta plugga nu. Vid tre ti...

Presentation


Välkommen till min ponny blogg!
Jag är en tjej som är 16 år och går första året på Lillerud Gymnasium. Följ min och min ponny Tornados utveckling inom dressyr! Kram

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards