toresnore

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Prao dag 2!

Av gry karlsson - 17 november 2010 13:05

Hejsan

Igår, tisdag hade jag ingen tid att blogga då jag fick snabba mig på att göra mig i ordning för att hinna med bussen till mathias. Men nu ska jag skriva om min praodag 2!


Jag kom dit kl tre och fick reda på att Annas hund hade ätit råttgift, så hon skulle komma lite senare, och praktikanten hade tydligen fått ont i ögat så hon hade åkt hem.........

Så jag fick ta in hästarna, ´fick lite hjälp av Håkan som tur var!

Sedan när Anna kom satte hon mig i arbete, meningen var att vi skulle rida men så blev det inte eftersom hon kom så sent, så jag fick raka Skrållan, ni som inte vet hur hon ser ut så ska jag säga att hon har en päls som en björn!! Jag skojar inte, säkert 10cm lång päls!

När det var gjort klippte jag monias man, Monia är nog en av dom gulligaste/mysigaste hästar jag har pysslat med, sååå söt :')

Tror hon blev lite glad av att bli om pysslad också.

Tvättade även lite schabrak osv. Sedan fick jag slut. En väldigt bra dag med andra ord :)

Idag ska jag få rida 7 åringen Zorro och 12 åringen Monia! Roligt roligt :D


Återkommer ikväll!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gry karlsson - 22 december 2010 21:37


  

Av gry karlsson - 22 december 2010 21:27

Jag måste få ge både mig och Tore och min mamma för hennes tålamod, lite beröm. Tore har lärt mig allt han har kunnat, och jag har börjat att lära honom lite saker, och det roliga är att han är 25 år gammal och NU börjar lära sig att samla sig och sä...

Av gry karlsson - 17 december 2010 10:15

      Singer är Tores flicka :')  

Av gry karlsson - 10 december 2010 13:11

I Onsdags red jag i huset, och han var kalas fin! Han var mjuk och tog för sig verkligen. Han rids i i någon hög form nu när jag inte har ridit hårt på honom på ett tag, nu fokuserar jag bara på att ha en mjuk lång/låg form och att han tar för sig oc...

Av gry karlsson - 8 december 2010 14:15

Hejsan! Idag mår man inte så, håller på att bli sjuk känner jag, och det gillar jag inte då det inte är så passande till helgen...Då jag har helgjour! Men man får hålla ut, har bara pluggat och städat idag, och ska fortsätta plugga nu. Vid tre ti...

Presentation


Välkommen till min ponny blogg!
Jag är en tjej som är 16 år och går första året på Lillerud Gymnasium. Följ min och min ponny Tornados utveckling inom dressyr! Kram

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards