toresnore

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

En vanlig dag på Lillerud

Av gry karlsson - 4 november 2010 11:23

Nu är det många som undrar hur en vanlig dag ser ut för mig och Tore nere på Lillerud. Och just nu så har vi inte haft några träningar eller lektioner eftersom vi valde inriktning vecka 43 tror jag. Så nu när jag börjar skolan efter höstlovet kommer det bli betydligt mycket mer häst lektioner! Men så här har mina dagar sett ut i 2 månader.


Klockan ringer på 06.45 och så försöker man vara ute i stallet 07.00

Då har Tore ätit upp all sin mat och står och väntar på att jag ska komma och byta täcke på honom och sedan släppa ut honom.  Jag brukar borsta lite på honom om tid finns innan jag släpper ut honom eftersom han brukar rulla sig i boxen, och jag vill släppa ut en ren häst i hagen, tycker det ser så ovårdat ut annars. 

Ser till så han har vatten i hagen osv. Sedan går man och äter frukost.


Jag brukar börja 08.30 och har diverse lektioner. Jag har som alla andra elever svenska engelska matte idrott osv. Här på lillerud har vi också kurser som Arbetsliv naturbruk, Växt &Djur liv och Djur kunskap. Inga häst kurser än men det kommer ju som sagt!


Runt 16.00 Slutar vi för dagen och vi går och äter eftermiddags mat.

Sedan mellan 17.00-18.00 tar jag in Tore och rider honom.

På Lillerud har vi riktigt bra ridmöjligheter! Vi har ett stort ridhus, en stor hopppaddock och så har vi en stor skog med många jätte fina rid vägar.

Finns allt man kan önska sig här på Lillerud, ett riktigt paradis :)


På helgerna så är det 2 personer från varje stall som stannar på skolan och tar hand om hästarna. Fodrar och släpper in och ut och även mockar boxar. Detta får man göra 1 till 2 gånger per termin!

 

Nu har ni fått en liten sammanfattning om skolan, :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gry karlsson - 22 december 2010 21:37


  

Av gry karlsson - 22 december 2010 21:27

Jag måste få ge både mig och Tore och min mamma för hennes tålamod, lite beröm. Tore har lärt mig allt han har kunnat, och jag har börjat att lära honom lite saker, och det roliga är att han är 25 år gammal och NU börjar lära sig att samla sig och sä...

Av gry karlsson - 17 december 2010 10:15

      Singer är Tores flicka :')  

Av gry karlsson - 10 december 2010 13:11

I Onsdags red jag i huset, och han var kalas fin! Han var mjuk och tog för sig verkligen. Han rids i i någon hög form nu när jag inte har ridit hårt på honom på ett tag, nu fokuserar jag bara på att ha en mjuk lång/låg form och att han tar för sig oc...

Av gry karlsson - 8 december 2010 14:15

Hejsan! Idag mår man inte så, håller på att bli sjuk känner jag, och det gillar jag inte då det inte är så passande till helgen...Då jag har helgjour! Men man får hålla ut, har bara pluggat och städat idag, och ska fortsätta plugga nu. Vid tre ti...

Presentation


Välkommen till min ponny blogg!
Jag är en tjej som är 16 år och går första året på Lillerud Gymnasium. Följ min och min ponny Tornados utveckling inom dressyr! Kram

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards