toresnore

Alla inlägg under september 2010

Av gry karlsson - 30 september 2010 17:43

oh.....

Idag har det varit en riktigt jobbig dag, Har i stort sätt sovit hela dagen..

Ingen skola för mig, eftersom jag måste vara magsjuk, äter ingenting och mår illa hela tiden.

Vilket betyder att jag inte får rida Tore idag..är man sjukanmäld från skolan får man inte rida!

Så jag ska ta en lång skritt tur med honom istället!


Här kommer 2 bilder som togs för 2 veckor sen på min bebis och jag :)


    


Ha det bra, Puss!

Av gry karlsson - 29 september 2010 20:29

Måndags:

Idag red vi ut i skogen med Frida och Singer. Singer är Tores brud bara så alla vet ;)

Ca en timme, trav och skritt. Klättrade uppför sand backen också vilket är riktigt bra för Tore! :) Han blir fin och mjuk i kroppen av den backen!


Tisdag:

Red ute på banan idag, tog ett så kallat "Carina" pass. Mycket mycket mjuk görande. Blev mycket volt arbete, då jag flyttade in bogen i både trav och galopp, och efter det var han redo att göra skänkelvikningar som mjukade upp hans bog riktigt bra. Resultatet blev att han kändes fri och loss med bogen, vilket var dagens mål :)


Onsdag:

Tog en riktigt lång framridning idag, med mycket trav och tempväxlingar.

Han kändes riktigt fin från början, speciellt i vänster varv då han var fri med bogen någelunda bra. Lite stelare i höger varv.

Gjorde som sagt mycket tempoväxlingar i både skritt, trav galopp och började sedan på volten i höger varv. Flyttade in bogen i trav och galopp och ställde honom riktigt ordentligt!

Kände lite i vänster varv hur han kändes och han kändes riktigt fin, så jag gjorde skänkelvikningar i trav, och efter några skänkelv. så var han super fin i gångarterna! Han var luftig och stadig. Gick över i galopp och då var han en dröm, han kämpade på som bara den och var samtidigt stadig och framåt!

Gick sedan till höger varv och fick kämpa lite till med att få in boge. Fattade då galopp och tog "galopp öppnor" och efter en lite stund lossade han och då blev han fin.

Var riktigt riktigt nöjd med honom idag! Och han var också nöjd med sig själv! :D

Av gry karlsson - 29 september 2010 20:05

Hej och välkommna till min nya ponny blogg!

Jag heter Gry Karlsson, och är 16år, går 1an på Lillrud Häst Gymnasium.

Jag har en dressyr ponny, som heter Tornado. Han är "bara" 24ÅR gammal, och jag har haft han i 4 år nu till Oktober!

Vi har tävlat från Lokal Lc till Nationell FEI på dom 4 åren, och han är en riktig läromästare!

Bara vi båda håller oss friska och pigga så ska vi fortsätta att satsa på Ponny Dressyren till nästa år. Vilket jag hoppas på!


Denna blogg har jag för att mina nära och kära kan läsa vad jag gör här på Lillerud och såklart för att se min utveckling.

Hoppas ni kommer att gilla bloggen!! :)


Puss

/GK

  



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min ponny blogg!
Jag är en tjej som är 16 år och går första året på Lillerud Gymnasium. Följ min och min ponny Tornados utveckling inom dressyr! Kram

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards